Over Mr. Marike Beermann

Na mijn rechtenstudie heb ik vele jaren verschillende (management)functies
bekleed binnen de commerciële dienstverlening. Eerst als regiomanager in
het uitzendwezen, later als HR-adviseur werving & selectie.

Na deze periode ben ik mij gaan bezighouden met de loopbaan van medewerkers
en in die functie ook workshops en trainingen gaan geven met het thema: “Wat
wil ik, wat kan ik, hoe ben ik?”.

Vanaf maart 2010 ben ik werkzaam voor een middelgrote zorgorganisatie. Ik
geef trainingen aan de medewerkers met het doel de kernwaarden van deze
organisatie concrete invulling te geven. Wanneer ben je betrokken,
betrouwbaar en bekwaam en hoe blijf je dat? Wat zeg en doe je dan? Kortom,
welk gedrag past hierbij?

Dit doe ik met veel plezier. Ik zie dat “vertrouwen” in de relatie met je
patiënt/cliënt of bewoner maar ook in de verhouding met je collega’s en
leidinggevenden heel belangrijk is voor het werkplezier en werkresultaat.
Daarnaast werk ik sinds 2008 één dagdeel per week als vrijwilliger in het
ziekenhuis. Vrijwilligerswerk is vrijwillig, maar zeker niet vrijblijvend.
Ook hier is vertrouwen de basis voor een goede samenwerking.